入学料免除・徴収猶予の申請について【私費外国人留学生・春入学】/Registration fee Payment Exemption/Postponement (for spring admissions)

令和5年4月に入学予定の私費外国人留学生の入学料免除及び徴収猶予の申請手続は下記のとおりです。
The application procedures for the Registration fee payment exemption and postponement for international students those newly enrolling in April 2023 are as follows.

申請要項 Application Guidelines

申請にあたっては、下記より申請要項をダウンロードし熟読し、所定の期間内に手続してください。
Please download the application guidelines below and read carefully it and complete the procedure within the specified period.

令和5年4月入学者用 入学料免除・入学料徴収猶予申請要項【私費外国人留学生対象】※令和4年6月29日訂正
Registration Fee Payment Exemption Application guidelines for students newly enrolled as of April 2023 【Privately Funded International Students】 (PDF)*Corrected on June 29, 2022

申請手続 Application Process

入学手続時に仮申請を行い、その後本申請を行ってください。本申請は「Web入力」と「申請書類提出」の両方が必要です。詳細を申請要項で確認し、申請期間内にWeb入力と申請書類提出を完了してください。
仮申請のみでは申請手続は完了しません。本申請で必要な申請書類を所定の期日までに提出しなかった場合、入学料免除・入学料徴収猶予の審査対象となりません。
Please do “Preliminary Application” procedure during the enrollment procedure, followed by “Final Application”. Both “Web input” and ” Document submission” are required for final application.
The application process is not complete with only “Preliminary Application”. If you do not submit the necessary documents for “Final Application” by the designated date, you will not be considered for registration fee exemption or postponement.

  手続期間
Application period
手続内容
Procedure
仮申請
Preliminary Application
入学手続時
at the time of the enrollment procedure
学手続期間内にWeb入学手続により「入学料免除または入学料徴収猶予を申請する」を選択し、登録してください。(「仮申請」はWeb登録のみで完了します。)
自身の入学手続期間、Web入学手続の詳細は合格通知と合わせて案内する「入学手続及び入学案内」をご確認ください。
Please register by selecting “Apply for exemption from registration fee or postponement” in the web registration system during the enrollment procedure. (“Preliminary Application” will be completed by web registration only.)
For details on online enrollment procedures and your own enrollment procedure period, refer to the booklet “Enrollment Procedures and Guide to Enrollment” that you will receive with your letter of acceptance to KIT.
本申請
Final Application
Web入力 Web input
令和5年3月1日~3月29日
From March 1, 2023 to March 29, 2023*
入力期間内にWeb入力を完了させ、提出期間内に申請書類を印刷し申請要項に記載の必要書類と併せて提出してください。(Web入力期間と申請書類提出期間は異なりますのでご注意ください。
詳細は申請要項をご確認ください。
注:ただし、先にWeb入学手続を完了させる必要があります。
After completing the web input, please print out the documents and submit them together with the required documents listed in the application guidelines within the submission period.(Please note that the web input period and the document submission period are different.)
Please refer to the application guidelines for details.
*However, you must complete “Online Registration Procedures” first.
申請書類提出 Document submission
令和5年3月1日~3月31日
From March 1, 2023 to March 31, 2023

申請書類 Application Form

上記「申請要項」に従い、Web入力完了後印刷した書類のほか、必要に応じて下記より申請書類をダウンロードし、提出してください。
In addition to the documents printed out after completing the web Input, please download and submit the application documents as necessary from the following links, according to the “Application Guidelines” above.

・【該当者のみ】[様式8]給与支払証明書(PDF / WORD
[Form8] Payment Certificate
・【該当者のみ】[様式9]基本給与証明書(PDF / WORD
[Form9] Basic Salary Certificate

<担当>
〒606-8585 京都市左京区松ヶ崎橋上町1番地
京都工芸繊維大学学生支援・社会連携課経済支援係
TEL: 075-724-7143(平日8:30-17:00)
E-mail: shogaku[at]jim.kit.ac.jp (※[at]を@に変換してください)